Kosteloos online onderscheiden?
Rechtzoekenden weten vaak niet waar te beginnen bij hun zoektocht naar een geschikte advocaat. Bij het maken van deze keuze spelen onder meer locatie en het rechtsgebied een rol. Wat echter een steeds grotere rol gaat spelen, is de virtuele zicht- en vindbaarheid. In een land waarin er 17320 advocaten zijn, kan je online zichtbaarheid wel eens doorslaggevend zijn voor het aantal leads dat je genereert!
Lawpress ontwikkelt lokale internetplatformen waarop deelnemende advocaten dat onderscheid kunnen maken. Dit doen zij aan de hand van eigen publicaties en afgenomen interviews met de advocaat in kwestie. Hierin kunnen zij benadrukken waar hun expertise ligt. Op die manier kan de rechtzoekende een weloverwogen advocaatkeuze maken.
LawPress biedt advocaten kosteloos een online platform om hun expertise te delen met rechtzoekenden.
Juridisch nieuws dat u via Lawpress publiceert, wordt ook binnen Google gepubliceerd en het staat in een nieuwsbrief aan de rechtshulpzoekenden. Hierbij kunt u denken aan: juridisch nieuws dat u tegenkomt in de praktijk, of juridische zaken waarmee u uw kundigheid kunt onderstrepen.
LawPress biedt advocaten naast advertentiemogelijkheden vrijblijvend en kosteloos de ruimte om op een professioneel platform juridisch nieuws te plaatsen.
Via internet is er momenteel een oververzadiging aan advocatenkantoren; rechtshulpzoekenden zien door de bomen het bos niet meer. Door vakstukken te publiceren, benadrukt u én uw expertise én uw transparantie. U betrekt uw potentiële cliënt bij dat waar u het beste in bent; het onderscheid van de massa.
Uw online zichtbaarheid verbeteren begint door ervoor te zorgen dat u buiten uw eigen website gezien wordt door toekomstige cliënten. Omdat u via Lawpress als ‘gastschrijver’ optreedt, kwalificeert zoekmachine Google u als waardevol. U stijgt in de ranking van de zoekresultaten. Gekleurde, subjectieve teksten op de eigen website zijn clichématig en niet meer genoeg om u te onderscheiden.
De publicaties zijn ook bij uitstek bedoeld om uw professionele persoonlijkheid te profileren. Via de publicaties op de website van Lawpresss kunnen cliënten via een directe link naar LinkedIn, Facebook, Twitter en uw website.
LawPress publiceert interviews met advocaten, een uitgelezen kans om u of uw kantoor op een niet-commerciële manier voor te stellen.
Marketingdoeleinden veranderen. Wanneer het aanbod groot is en de markt dus oververzadigd, is het voor cliënten moeilijk het één boven het ander te verkiezen. Om die drempel minder groot te maken, geeft u uw potentiële cliënten inzicht in uw werkwijze en drijfveren. Op deze manier maakt u uw vak persoonlijker en dus toegankelijker. Een goed interview versterkt de interesse van de lezer. U wijkt af van de norm door buiten de gebaande jargon-wegen te treden en toekomstige cliënten een kijkje in uw keuken te geven.